תמיר קורן  // The Zen Step

IMG_2205השלב הבא – אימון התודעה  

בואו נצא מנקודת ההנחה, שיש לכולנו שני אלמנטים עיקריים שמהם אנחנו מורכבים וחיים:

המרכיב הראשון הוא הגוף שלנו – איתו הגענו לעולם, לשמונים או מאה שנים, ואז ממש אחרי הנשימה האחרונה, מחזירים את גוף/רכב לאדמה ונגמרה תקופת השהות בו.

המרכיב השני הוא הנפש שלנו - בתוכה נמצאת התודעה (מצבנו המנטאלי), שמחברת אותנו לחיים, לרגע הזה.

עכשיו נסתכל מקרוב על סוגי האימונים לגוף ונפש שעושים הספורטאים המקצועניים והחובבים בכל התחומים:

נקודת ההנחה הבאה אומרת – ששני המרכיבים - גוף ונפש אמורים לקבל התייחסות שווה ומאוזנת ברמת האימונים היום יומית ובמשחק עצמו, שניהם אמורים להיות חשובים באותה המידה.

נתחיל עם אימוני הגוף:

לדוגמא, הכדורסלן המקצועני מתאמן כמעט כל יום, בכושר גופני, חיזוק וגמישות הגוף, מהירות, שיפור הזריקות לסל, מסירות, כדרור. הגוף מקבל מס'זים, טיפולים רפואיים קובנציונאלים ואלטרנטיביים, תזונה, שיעורי פילאטיס, טכנולוגיה ועוד...

נמשיך עם אימוני הנפש:

פסיכולוג ספורט, או סוג של מטפל נפשי, הם ברמת הדיבורים בלבד ולא אימון תכלס. הספורטאי צריך לפנות זמן לאימוני הנפש, כמו  שמקדישים זמן לאימוני הגוף וטיפולים שהכרחיים להצלחה.

חוק אוניברסאלי אומר – כל דבר שתתרגל לאורך זמן, בכיוון נכון, מתוך התמדה, משמעת עצמית בריאה, ממוקד/ת לאורך המסלול, ההצלחה תהיה איתכם.

המומחים בספורט, פרשנים, מאמנים, כתבים שמדברים ומבינים עד כמה חשוב ומכריע מצבו הנפשי/מנטאלי של: הכדורגלן שבועט את הפנדל שיכול להכריע את התוצאה. הטניסאית שחייבת להיות בריכוז מלא, שקט ועוצמה ברגעים הקריטיים ולאורך כל המשחק. האצן שיצא למרוץ עם בטחון עצמי, ללא מחשבות מטרידות, משוחרר וחדור מטרה וכך הלאה...

בדיוק כמו שאתם הספורטאים, רוכשים את היכולות הפיזיות בהתמדה באימונים לאורך הקרירה, מה שמשפר אתכם כל הזמן,

יש לכם את היכולת והצורך לאמן את התודעה ולרכוש יכולות נפשיים/מנטאליים, שישפרו: עד כמה אני הספורטאי מאמין בעצמי וביכולות שלי? פחות מתעסק בראשי עם מחשבות שליליות ומלחיצות, ביקורתיות ואפילו המחשבה שלעיתים נהיית אובססיבית, הרצון לנצח ולהיות הכי טוב. פחות הסחות דעת וקשב, ויותר ריכוז, בטחון, ראית משחק רחבה ויצירתיות.

ברירת המחדל, המצב הטבעי והנורמאלי של הגוף, הוא להיות במצב בריא, עובד, ומתפקד טוב. מידי פעם באה שפעת או צינון, אבל רוב הזמן באופן כללי הגוף במצב בריא. יש את עניין הפציעות שזה גם הרבה מזל או חוסר מזל.

כך גם אמור להיות מצבו הטבעי הבסיסי של הנפש, במצב בריא של שקט פנימי, ביטחון ועוצמה. אך האם זה המצב? מתי עצרנו בפעם האחרונה לכמה דקות את כל העיסוקים מבחוץ והפננו את המבט פנימה לראות מה באמת קורה איתנו בנפש? עם המחשבות והרגשות שלנו ולא רק לדבר ולחשוב על זה.

אפשר לשבת עם הפסיכולוג ולשתף את התחושות והמחשבות, לנתח אותם ולעודד את הספורטאי עם כל המילים הנכונות, לנסות לשמור על מחשבה חיובית ואופטימיות.

אפשר לעשות תוכנית עבודה, לסמן מטרות ויעדים עם הקואצ'ר שיבטיח הצלחה, אושר ושגשוג, ללכת למתקשרת, למצוא תחביב מרגיע, לתרגל יוגה ונשימות. כל אלה יכולים לעזור, אך האם יש עוד משהו לעשות בעניין?

בואו נהייה פתוחים בראש ובלב ונראה האם יש עוד דרך/שיטה עבודה, כלים שיכולים לעזור ולשפר אותנו במצבנו המנטאלי? כן, יש דרך נהדרת וטובה שבהחלט עובדת. לאמן ולשפר את היכולת המנטאלית, השלב המעשי, איך בפועל אפשר לאמן את התודעה ברמה הפרקטית והבסיסית ביותר.

דרך הזן כבר קיימת כמה אלפי שנים. אימון התודעה בדרך הזן מדיטציה – הוא כלי שכבר מוכח מדעית על תועלתו הרבה, שיביא אתכם לשלב הבא ביכולת הנפשית, שתעצים את היכולת הפיזית והכללית בכלל.

המאמן האגדי פיל ג'קסון כבר עשה זאת, הוא שהביא את הזן מדיטציה למייקל ג'ורדן עם השיקגו בולס והלייקרס ולקח 11 אליפויות NBA, יותר מכל אחד אחר.

בסופו של דבר, המצב המנטאלי והלך הרוח מבפנים, הם אלה שיקבעו את רמת היכולת והביצוע מבחוץ, ברמה האישית והקבוצתית, יותר מכל דבר אחר.      

The secret weapon for success    

כמו שיש בכל קבוצת ספורט מאמן ראשי, עוזר מאמן, מאמן כושר, רופא ועוד.. אפשר וחשוב שיהיה  מאמן מנטאלי. שיהיה חלק מהקבוצה, שיעביר אימונים רציפים לאורך העונה וילווה את הקבוצה והשחקנים לפני, בזמן ואחרי המשחק למען האווירה הטובה, רוח המשחק, ובעיקר להכניס את השקט והעוצמה לשחק חכם ונכון לאורך כל העונה.

Posted in כללי  
 
מדיטציה | מודעות | התעוררות | איזון | כאן ועכשיו | בריאות | תה ירוק | זן | חוכמת האמצע | אותנטיות | בעל הבית | רק לעשות | הכל בסדר | ספורט | טרילותרפיה | הצלחה | אמצע | דרך | שלווה | גוף נפש
Scroll Up
צור קשר

שם: *

דואר אלקטרוני: *

* שדה חובה