תמיר קורן  // 10 סיבות למה כל ספורטאי בעולם צריך לתרגל מדיטציה

football-and-meditation_02

פורסם ב:15/6/2013   Robert Pipe

עם כל העדויות המדעיות שיצאו בשנים האחרונות, מדיטציה נהייתה משהו שכבר אי אפשר להתעלם ממנה. כל מי שכבר עוסק בספורט יודע, שהיריב הכי גדול הוא תמיד בפנים (מצבך המנטאלי). מדיטציה נותנת לך את האפשרות והדרך לנצח את היריב הזה.

לא משנה באיזה ספורט את/ה עוסק, כל ספורטאי יכול להרוויח מהמדיטציה. מחקרי מדיטציה על ביצועי ספורטאים היא עדיין רק בהתחלה, בכל מקרה יש כבר הרבה מחקרי מדיטציה בתחומים אחרים שמראים בבירור על התועלת שקשורה גם לביצועי הספורטאים.

כל מאמן מקצועי בעולם צריך להסתכל על אלפי מחקרים שמראים את ההשפעות האפקטיביות של מדיטציה. פיל ג'קסון, אחד מהמאמנים הטובים ביותר שהיו ב NBA, השתמש במדיטציה לאורך השנים עם השחקנים שלו וזכה ב 11 אליפויות.

הנה כמה סיבות למה כל ספורטאי צריך לתרגל מדיטציה.

1. זה עוזר לך להתמקד/ריכוז

המיקוד יעזור לך ולקבוצתך להגיע לניצחונות. כשאתה נמצא על קו ה 11 לבעיטת פנדל ואתה לא מרוכז, אתה עלול להחמיץ את הבעיטה. למה לא לאמן את התודעה שלך לריכוז מלא? מדיטציה מאפשרת להעלות את רמת הריכוז במוח. כל ספורטאי לא משנה באיזה ספורט הוא עוסק, יכול לשפר את רמת הריכוז.

2. עוזר לך להתמודד עם כאב.

יש קלישאה סביב ספורטאים מקצועניים שלא משנה מה, הם תמיד חווים איזה שהוא כאב. כוח סבל בספורט עוזר להתמודד עם הכאב. מדיטציה מאפשרת התמודדות טובה עם הכאב.

3.  עוזר לך להתמודד עם פחד.

פחדים יכולים לקחת את הנוכחות שלנו מהרגע הזה; זה עלול להוביל להרבה טעויות בספורט. מדיטציה יכולה להרגיע את אזור הפחדים שנמצאים במוח, וזה כבר שווה הרבה מאד לספורטאי המקצוען.

4. מחזק את המערכת החיסונית.

ספורטאי לא יכול להרשות לעצמו להיות חולה; כשאתה חולה אתה לא יכול לשחק. ספורטאים תמיד מחפשים אחרי אפשרויות שונות להימנע מלהיות חולה, למה לא לנסות מדיטציה? מדיטציה מחזקת את המערכת החיסונית.

5. מפחית את ההתעסקות במחשבות מיותרות.

האם הפסדת פעם במשחק, החמצת את הבעיטה שהייתה יכולה לנצח את המשחק? נכשלת בגדול? לכולנו זה קורה. לפעמים קשה לחזור לעצמך; אנו מריצים מחשבות אובססיביות בראש שלנו. מדיטציה מפחיתה במחשבות אלו; מדיטציה עוזרת לנו לאזן ולרכז את התודעה שלנו ברגע הנוכחי.

6. עושה אותך גמיש

הספורטאים הגדולים בכל הזמנים היו הגמישים ביותר; המדיטציה יכולה לעזור לנו בתחום הזה. כולם יודעים שאתה חייב להיכשל שוב ושוב עד שאתה מצליח. מדיטציה עוזרת לך להפריד את עצמך מהמחשבות השליליות שמונעת ממך מלהצליח

7. מוריד לחץ/סטרס

ספורטאים תמיד תחת לחץ. הם מתגאים על היכולת להיות בסביבה תחת לחץ. למה לא לאמץ תרגול שיאפשר לך לשחרר את הלחץ. להכניס תרגול מדיטציה קצר לפני המשחק ובכלל יכול לעזור

8. עוזר לייצב את הרגשות

מחקר מראה שאנשים עם נפש יותר שקטה, יכולים טוב יותר לייצב את הרגשות שלהם ולהיות בשליטה טובה יותר במצבי הרוח שלהם. הטבע התחרותי של כל הספורטאים, מחייב אותם להתנהל ולטפל בסערות הרגשות השונות. למה לא לאמץ מדיטציה ולשחק מתוך תשומת לב ושקט פנימי לאורך המשחק

9. עוזר לך לישון

לילה אחד ללא שינה טובה יכול לעלות לך באליפות; איכות השינה זה אחד הדברים החשובים ביותר שכל ספורטאי חייב שיהיה לו. מדיטציה עוזרת לשפר את איכות השינה

עוזר לנו לראות את המקומות המוסתרים בעצמנו

ספורטאים  מתאמנים כל הזמן לשפר את היכולות הספורטיביות שלהם. זה אחת הסיבות למה המאמן קיים. הם עוזרים לנו לראות את החולשות שלנו. מצב של חולשה, גורם לנו לא להיות במיטבנו, ומדיטציה עוזרת לנו לראות את המקומות האלה. ברגע שרואים את זה, אפשר לשפר את עצמנו לרמות הגבוהות ביותר

מדיטציה יכולה להיות הנשק הסודי, שיעזור לך לנצח ברגע המכריע. לעבור את החסימות המנטאליות שאתה חושב שלא תצליח. למה לא לכלול זאת לתוך משטר האימונים? זה בהחלט יכול להפוך אותך לספורטאי/ת טוב/ה יותר מכל הבחינות

תרגום: תמיר קורן

Posted in ספורט  
 
מדיטציה | מודעות | התעוררות | איזון | כאן ועכשיו | בריאות | תה ירוק | זן | חוכמת האמצע | אותנטיות | בעל הבית | רק לעשות | הכל בסדר | ספורט | טרילותרפיה | הצלחה | אמצע | דרך | שלווה | גוף נפש
Scroll Up
צור קשר

שם: *

דואר אלקטרוני: *

* שדה חובה