תמיר קורן  // מחקר על מדיטציית ספורטאים

בספוט, מחקר על מדיטציית ספורטאים

תחום המחקר של מדיטציית ספורטאים הביא למספר תוצאות מדהימות. ספורטאים מכל הגילאים כבר הוכיחו שהם יכולים להפיק תועלת רבה ממצאי המחקר. ספורטאים המתרגלים מדיטציה יכולים לצפות לשיפור בביצועים, בסיבולת ובריכוז. תכונות אלו הן חיוניות להצלחה של כל ספורטאי.

מחקר מדיטציית ספורטאים הוכיח שאימון הנפש כמעט תמיד מסייע באימון הגוף. מדיטציה יוצרת איזון ומאפשרת לאנרגיה לזרום בחופשיות רבה יותר דרך הגוף והנפש. טכניקות של מדיטציה, מסייעות לספורטאים בכל ענפי הספורט ומחקר מדיטציית ספורטאים הוכיח שהמדיטציה עוזרת גם בצד הפיזי.

אחד היתרונות העיקרים של המדיטציה הינו שחרור מתח ולחץ. כל ספורטאי יגיד לך שספורטאי רגוע מתפקד ברמה הרבה יותר גבוהה. במצג רוגע, האנרגיה זורמת ביתר קלות דרך מערכת העצבים ולכן מגדילה למקסימום את הביצועים.

ריכוז הוא חלק חיוני בכל ענף ספורט. הריכוז יכול להשתפר משמעותית באמצעות השימוש במדיטציה. כל שחקן כדורסל שאי פעם זרק זריקת עונשין יכול לספר עד כמה חשוב הריכוז להצלחתם. בתוספת אוהדים צורחים, קמעות, וסכומים כסף גדולים המוטלים על הכף, הריכוז הופך להרבה יותר חשוב ומשמעותי. היכולת לחסום את העולם החיצוני ולהתמקד במשימה שלפניו היא מיומנות חשובה שניתן לשפר.

מחקר מדיטציית ספורטאים גם הוכיח כי זמן התגובה יכול להשתפר משמעותית באמצעות השימוש במדיטציה. זמן תגובה חיוני כמעט בכל ענף ספורט. ענפי ספורט רבים הינם פשוט הכשרת הגוף והנפש להגיב לכל מצב במהירות. לימוד של צמצום זמן תגובה יעזור לכל ספורטאי להצליח.

סיבולת הינה מאפיין נוסף שניתן לשפר באמצעות מדיטציה. כל ספורטאי דגול הפך דגול לפי האופן בו שיחק בסוף המשחק. כל מעשי הגבורה המפורסמים של השניות האחרונות, שראיתם באינספור מבזקי ספורט לא היו אפשריים ללא רמות קיצוניות של כוח סיבולת. מאמן כדורגל ידוע אמר פעם כי "משחקים מנוצחים או מופסדים בשתי הדקות האחרונות של כל מחצית." פיתוח תכונה זו באמצעות מדיטציה מועילה לכל ספורטאי שאפתן.

עם הלחץ המוגבר על הגוף שנגרם על ידי ספורט, ישנה חשיבות גבוהה מאוד להשיג רגיעה עמוקה. היכולת לנקות את המתח הנפשי ולשחרר לחץ הינה יכולת בעלת ערך רב אשר ניתן ללמדה באמצעות מדיטציה. מחקר מדיטציית ספורט הוכיח כי ספורטאים, שיודעים איך להירגע, מגיעים לביצועים טובים יותר. גופם נושא עול רב, אך עם עזרה של טכניקות הרפיה עמוקות, הם ממש משיבים לעצמם את הנעורים.

תכונת מפתח נוספת שהתגלתה על ידי מחקר מדיטציית ספורטאים היא שיפור של מערכות יחסים. רוב ענפי הספורט הינם משחק קבוצתי, ושמירה על מערכת יחסים טובה עם חברי הקבוצה היא חובה. אם קבוצה רוצה לנצח, היא חייבת לדעת להסתדר בינה לבין עצמה. כל קונפליקט עשוי לפגוע ברוח הקבוצה. הוכח כי מדיטציה מסייעת גם במערכות יחסים בתוך הקבוצה.

כל ספורטאי ששואף להיות הטוב ביותר שיוכל להיות, צריך להתמקד במדיטציה.

על הספורטאי לאמן את הגוף וגם את הנפש.

נכתב על ידי אומה ג'ונסון- קישור למסמך המקורי

 
מדיטציה | מודעות | התעוררות | איזון | כאן ועכשיו | בריאות | תה ירוק | זן | חוכמת האמצע | אותנטיות | בעל הבית | רק לעשות | הכל בסדר | ספורט | טרילותרפיה | הצלחה | אמצע | דרך | שלווה | גוף נפש
Scroll Up
צור קשר

שם: *

דואר אלקטרוני: *

* שדה חובה