תמיר קורן  // מדיטציה ליום יום

בזן מדיטציה, מדיטציה ליום יוםתקופת ההתעוררות כבר כאן. יותר ויותר אנשים לומדים לקחת אחריות על חייהם ולעשות למען עצמם וסביבתם, במקום להתלונן ולסבול. אלה ימים של תנועה ותהפוכות גדולות מתרחשות במדינות העולם, באזורנו, ואפילו במדינה הקטנה שלנו. זה הזמן להכניס תכנים חדשים למדיה ולהראות איך לשפר את חיינו כפי שאנחנו ממש עכשיו, לעזור לעצמנו באופן עצמאי, בדרך פשוטה ויעילה, שמאפשרת לחיות את אותה מציאות היום יום, שלא תמיד פשוטה מבחוץ, ממקום פנימי יותר רגוע וסומך.

 מסתבר שכשמונים אחוז מחוסר השקט שאנו חווים, כך או אחרת נובע מבפנים (בתודעה שמקרינה לרגש ואפילו לגוף- לחץ דם גבוה, מערכת חיסונית חלשה, חוסר באנרגיה ועוד הרבה...). עשרים האחוזים הנותרים נובעים ממה שקורה בחוץ. לפעמים אפילו שנוסעים לחופשה פשפשי חוסר המנוחה ממשיכים לגרד ולהפריע את השלווה. למרות זאת, הנטייה האוטומטית שבראש היא לחפש מה לא בסדר בחוץ, במקום להפנות את המבט פנימה. זו אחת הסיבות העיקריות לחוסר מנוחה תמידי שמלווה אותנו לכל מקום.

 המדיטציה היא למעשה כלי נגיש לעבודה פנימית שכל אחד יכול להשתמש בו בכל זמן ובכל מקום, מאד יעיל ותכליתי, שמביא לתוצאות מיידיות, ואף לתוצאות לאורך זמן עבור אלה שמתמידים בה. למעשה תרגול המדיטציה, שכרוך בתשומת לב והקשבה לעצמך, מהווה רפואה מונעת. ממש כמו שצחצוח שיניים יום יומי שומר עליהן בריאות, כך עוזרת לנו המדיטציה לנקות ולהחלים פצעים פתוחים ומטענים של העבר, מלמדת אותנו פחות להתעסק בראש עם שאיפות וחששות ממה יהיה בעתיד, ויותר לסמוך על עצמנו ולכוון את מהלכינו ברגע הנוכחי. מעל לכל, המדיטציה עוזרת לנו להיות יותר אותנטיים ואמיתיים עם עצמנו (לוותר על המשחק בתוך מסיכות האישיוּת שהוא מאד מעייף ולא בריא). המדיטציה מאפשרת לפעול ולנהל את חיינו מתוך חוכמה ואינטואיציה,  מ"האמצע" (במקום לפעול מן הקצוות), ומייצרת איזון בין הרגשות (האונה הימנית) והמחשבות (האונה השמאלית).

המדיטציה תעשה אותך חכמה יותר ויפה יותר מבפנים ומבחוץ. היא תעשה אותך אהוב ויותר מקובל בכל מקום אשר תפנה, רגוע ושלם יותר עם עצמך וחייך, משמע בריא ומאושר יותר. המפתח, כמו שביירון קייטי אמרה, הוא  "לאהוב את מה שיש". אפילו אם לרגעים החיים נראים ומרגישים מטורפים ובלתי נתפסים,

הרגע הזה הוא כמו מתנה (קיים, נוכח=(present שאפשר לקבל וליהנות ממנה בכל רגע שנבחר. בשביל שכך יקרה אנחנו נלמד לאט, לאט כל אחת ואחד בקצב שלו, להרפות מהקשה שבראש השתלטן, המקבע והפחדן לעיתים, ולהיפתח באומץ לתת יותר מקום להביע רגשות של שמחה, יצירה, עצב, בכי וצחוק, שכל כך חשובים לבריאות הנפשית, אבל הפעם באופן מחבק ומבוקר, ללא הפחד לאבד עליהם שליטה, ולכן ללא הצורך הישן  להתנגד אליהם.

 כל אחד יכול ומוכרח למצוא את הדרך לאהוב את עצמו. "איך אתה רוצה ומצפה שאחרים יאהבו אותך וירצו להיות בחברתך אם אתה לא יכול ואוהב להיות בחברה של עצמך?"

הבודהא אמר שלושה דברים עיקריים:

תעשה טוב,

תימנע מלעשות רע,

ותקפיד לנקות את המחשבה.

רבי נחמן מברסלב אמר:

זכור תמיד: לעולם לא יושם בפניך מכשול שאין בכוחך להתגבר עליו.

מי שלא ינסה לעולם לא ידע.

כמו בכל דבר בחיים שרוצים להצליח ולהיות טובים בו, צריך לפנות לו זמן כדי ללמוד, להתאמן ולתרגל. כך גם עם  המדיטציה. בהתחלה מפָנים זמן ומתאמנים ובהמשך זה כבר חודר באופן טבעי ליותר ויותר רגעים בשגרת החיים. בסופו של דבר, לזה אנו מכוונים- לפתוח את "מצב המדיטציה" בתודעה, כך שילך איתנו לכל מקום: במכונית ננהג במצב מדיטציה (של נוכחות מלאה, במקום התעסקות במחשבות או עצבים סביב זוטות בכביש, שהם אחד מהגורמים העיקריים לתאונות עוד לפני שנולדה ההתעסקות בטלפון הנייד); בעבודה נעבוד מתוך מצב המדיטציה, יודעים לשמור על אוירה טובה גם ברגעי הלחץ; בזוגיות נהיה יותר קשובים אחת לשני; בהורות נהיה הורים יותר נוכחים שיודעים לתת מסגרת טובה לילד, לא משוחררת מידי ולא מהודקת מידי, שהרי האמצע תמיד מנצח וכך גם בכל מצב אליו ניקלע במשך היום..

אין סיטואציה בחיים שבה נוכחות מלאה, קשובה ומתכוונת, אינה משפרת! חצי שעה של מדיטציה בבוקר היא כמו פעולתו של מוזיקאי שמכוונן את הכלי, לקראת הנגינה בו בהמשך היום. הייתכן שלא יפיק מעצמו צליל טוב יותר, נקי יותר ומדויק יותר בזכות המאמץ הקטן הזה בתחילת היום??

 
מדיטציה | מודעות | התעוררות | איזון | כאן ועכשיו | בריאות | תה ירוק | זן | חוכמת האמצע | אותנטיות | בעל הבית | רק לעשות | הכל בסדר | ספורט | טרילותרפיה | הצלחה | אמצע | דרך | שלווה | גוף נפש
Scroll Up
צור קשר

שם: *

דואר אלקטרוני: *

* שדה חובה