תמיר קורן  // מדיטציה לבני גיל הזהב

יותר ויותר רופאים מכירים בחשיבות המדיטציה ככלי הטוב ביותר לבני גיל הזהב, להשגת בריאות נפשית, פיסית ורגשית. המדיטציה מהווה עבורם סוג של "מעיין נעורים".מדיטציה גיל הזהב

מחקר חדש מגלה כי תכנית מדיטציה פשוטה בת חודשיים, עשויה להיות כל שדרוש כדי להפחית את הבדידות, החרדה והדיכאון בקרב אנשים מבוגרים. בנוסף, חוקרים גילו כי מדיטציה מודעת מפחיתה אף את תסמיני מחלות דלקתיות.

מחברי המחקר מדווחים כי תכנית זו מבוססת על לימוד המוח להיות פשוט קשוב להווה ולא להתעכב על העבר או על העתיד, ובכך להפחית בהצלחה תחושות עצב. תרגול מדיטציה יעיל בכל גיל, כאשר היא מבוצעת באופן שגרתי.

המדיטציה מובילה את הגוף למצב מוחלט של הרפיה, והמודט לומד כיצד להימנע ממחשבות טורדניות של חיי היומיום ולשפר את יכולת הגוף להירגע. בנוסף, תורם התרגול לפיתוח מיומנויות הרגעה עצמית וקשב פנימי, החיוניים ביותר להתמודדות עם מצבים שונים של מצוקה ולחץ, המאפיינים את בני גיל הזהב.

מדיטציה לבני גיל הזהב יעילה לשיפור מצבים פסיכולוגיים ובריאותיים שונים:

מדיטציה משפרת את הזיכרון – הזיכרון הדומיננטי לטווח הארוך, וריכוז אחסון הזיכרון לטווח הקצר, ההיפוקמפוס ואונת המוח הקדמי, הופכים למגורים היטב במהלך מדיטציה. עבור בני גיל הזהב, יכולות הזיכרון לטווח הארוך ולטווח הקצר, אובדות לעיתים. באמצעות מדיטציה, מוחו של אדם מבוגר, משמר את היכולת לאחסן זיכרונות חדשים כמו גם משפר את יכולת הזיכרון מהעבר.

שיפור תפקוד מערכת העיכול – תרגילי הנשימה העמוקים המרכזיים בכל תכנית מדיטציה, משפרים את זרימת הדם ומעשירים את החמצן במוח, כמו גם מהווים שלוחות סיוע נוספות לכל האיברים, כולל הקיבה והמעיים.

באמצעות שילוב מדיטציה בחיי היומיום, בני גיל הזהב הסובלים מבעיות עיכול, יחוו הקלה מיידית. בנוסף לשיפור התפקוד היעיל של מערכת העיכול, דחיפת החמצן הנוספת באמצעות המדיטציה, מסייעת למערכת החיסונית, מרפאת ריאות ומשפרת את זרימת הדם.

מדיטציה מפעילה את החלק השמח של המוח – באצעות גירוי קליפת המוח הקדם חזיתית, האזור האחראי על תחושה טובה, בני גיל הזהב הסובלים מדיכאון, מפיקים תועלת רבה ממדיטציה, כמו גם אנשים בכל הגילאים. עם הגברת תחושת האושר במוח, אדם מבוגר מחדש את ההתלהבות מהחיים.

חידוד ומיקוד המוח – עם יכולת תפקוד מוגברת, והגברת הערנות הנפשית, מדיטציה מתגמלת את בני גיל הזהב באמצעות מספרות מסונכרנות של המוח, השמאלי והימני, ומאפשרת למודט המבוגר לשפר את תפקוד המוח באופן יוצא דופן. הוא משיג מיקוד טוב יותר, משפר את היצירתיות, ומגלה שנינות מהירה יותר.

המדיטציה מפיגה מתחים – בני גיל הזהב סובלים ממתחים לטווח הארוך, אשר עלולים להגיע ממקורות רבים, כגון מחלה כרונית, נכות או אובדן בן זוג. גורמי החיים המשפיעים על מתח וחרדה מופחתים באופן משמעותי לאחר תחילת תכנית מדיטציה. באופן טבעי, מומחים רבים סבורים כי התרגול מהווה סוג של "מעיין נעורים" לגוף ולמוח, ואנשים מבוגרים חווים מספר בלתי מוגבל של הטבות אלו.

מאתר – מחויבות לבריאות

 

Posted in כללי  
 
מדיטציה | מודעות | התעוררות | איזון | כאן ועכשיו | בריאות | תה ירוק | זן | חוכמת האמצע | אותנטיות | בעל הבית | רק לעשות | הכל בסדר | ספורט | טרילותרפיה | הצלחה | אמצע | דרך | שלווה | גוף נפש
Scroll Up
צור קשר

שם: *

דואר אלקטרוני: *

* שדה חובה